Verbeter je korte spel

Geplaatst: 02-01-2024

Verbeter je korte spel met de slag die iedereen wil kunnen: de lage spinner.

Een lage chip met veel spin is iets wat tourpro's heel goed kunnen. Het zorgt voor veel controle over de balvlucht en de afstand. Met deze tips gaat jou het ook lukken.

Om een lage spinner te kunnen slaan bij een slag van zo'n 25 meter is het in ieder geval belangrijk dat je schone groeven hebt. Met een vies clubhoofd maakt de bal niet genoeg contact met het blad, waardoor de spin zal afnemen. Daarnaast heb je veel meer kans dat het lukt als je met een zachte golfbal speelt. Simpelweg omdat deze meer spint dan een harde bal.

Gebruik de club met de meeste loft, meestal een lobwedge. Zorg er vervolgens voor dat je veel shaft lean hebt. Dat betekent dat de grip van de club dichter bij het doel staat dan het clubblad. Bovendien is het belangrijk om je blad open te zetten. Tot slot leg je de bal terug in je stand tot bij je rechtervoet.

Bekijk hoe Titleist-professional James Sieckmann de low spinner speelt: