sponsor-mogelijkheden

SPONSOREN VAN GOLFCLUB HET RIJK VAN NIJMEGEN

Golfclub Het Rijk van Nijmegen bestaat al sinds 1985 en behoort sindsdien tot de grotere golfclubs van Nederland. Met maar liefst bijna 2000 leden van jong tot oud en van beginnende amateur tot fanatieke competitiespeler zijn we een dynamische, bruisende en gezellige vereniging.
De schitterende omgeving en 45 holes van Golfbaan Het Rijk van Nijmegen maken het golfspel binnen onze club een klasse apart.

Sponsorthema

Ons primaire doel van sponsoring is met de naam van de doelgroep “Topgolf “ de talentvolle Jeugdspelers van onze golfclub financieel te ondersteunen om in de landelijke NGF kampioenschappen in de hoofdklassen te participeren en te presteren. Dit met de jongste spelers in het jeugdkampioenschap maar ook met de gezamenlijke selectie in de hoofdklasse van het heren- en in de toekomst ook met dames teams.
Het ultieme doel: het kampioenschap in Nederland veroveren.
Daarnaast willen we mogelijkheid bieden voor specifieke sponsorprojecten binnen de golfvereniging gekoppeld aan de ontwikkeling en ondersteunende trainingsprogramma’s voor de jeugdteams. Doel is om de golfprestaties op een hoger peil te brengen en de continuïteit van Topgolf te kunnen behouden.

Jeugd

Tegenwoordig sporten kinderen minder. Dat is erg jammer, sporten is niet alleen gezond, maar vooral ook leuk en gezellig. Onze vereniging heeft als doel dat minimaal 10% van het ledenbestand uit jeugdigen bestaat.
De jeugdcommissie is de afgelopen jaren druk bezig geweest met een continue wervingsprogramma, echter in de corona periode waren daar bijna geen mogelijkheden voor.  Het effect hiervan speelt nu nog niet maar we zien dat we in de follow up van ons programma wel een dip hebben weg te werken om de toekomstige teams weer optimaal te kunnen bezetten. Het aantal jeugdleden is verminderd met 25%  naar 145 jeugdleden, waarvan een deel passief.
Om onze vereniging aantrekkelijk te maken voor de nieuwe jeugd investeren wij in trainingen, jeugdcoaches, teamontwikkeling, aantrekkelijke wedstrijden en meer teams in de landelijke competities.
Om dit programma beter toegankelijk te maken hebben we een donatie-programma om  “vriend van de jeugd” te worden voor € 100 per jaar. Uw naam of bedrijfsnaam staat dan op de jeugdapp en deze bijdragen worden gebruikt voor prijzen, lunchpakketjes, clubkleding voor starters, een uitje en één of twee keer per jaar een indoor training elders.

Een bijkomend positief effect is dat we op dit moment een aantal jeugdspelers hebben die ook al individueel opvallen en in de selecties meetrainen van landelijke NGF jeugdteams en Europese kampioenwedstrijden.
Met ons Topgolfprogramma worden we en zijn we een aantrekkelijke club voor jeugd met ambitie en voorkomen we dat spelers weg worden gekaapt door andere golfclubs.

Waarom sponsoren?

Golf is een populaire sport met een diverse en gevarieerde doelgroep. Het sponsoren van onze vereniging geeft u de mogelijkheid om uw bedrijf aan een grote groep mensen te presenteren. Onze leden komen met name uit Nijmegen en omgeving en hebben een groot netwerk verkregen. Bovendien wordt de golfbaan jaarlijks bezocht door duizenden bezoekers uit alle windstreken voor competitie, wedstrijden, recreatie en horeca.

Sponsormogelijkheden

Personen, bedrijven en organisaties die onze club sponsoren krijgen een vermelding op onze website door middel van een logo en een link naar de bedrijfswebsite die continue rouleert op onze club website.  Daarnaast wordt uw logo opgenomen op ons sponsorbord in het clubhuis. Uiteraard is het mogelijk voor hoofdsponsoring producten op maat te leveren. Dit kan in natura maar ook door sponsoring van wedstrijdkleding, tas sponsoring, wedstrijd of hole sponsoring of bij de jaarlijkse Am-Am wedstrijd een hole te adopteren waar reclame-uitingen of promotie mogelijk is.
Wanneer u geïnteresseerd bent, kunt u contact opnemen met de sponsorcommissie topgolfcommissie@golfclubhetrijkvannijmegen.nl

Selectiespelers 2023