ClubBreedGolf

Onze club wil aantrekkelijk blijven voor nieuwe leden en de toegang tot de golfsport laagdrempelig houden. Leden moeten vaker en ook beter leren golfen en ook meer binding met elkaar en de club krijgen. Daarvoor heeft “Golfclub Het Rijk van Nijmegen” een sportief beleid ontwikkeld met de naam: “ClubBreed Golf.

‘Samen meer golfplezier’ dat is wat de commissie ClubBreed Golf nastreeft. Zij tracht dat te bereiken via het organiseren van groepstrainingen voor 6 tot 8 personen. Leden gaan hierdoor vaker en beter golfen en nieuwe leden kunnen direct eenvoudig instromen. Bovendien verstevigt zo’n groepstraining de band met andere leden en met de club. In de volle breedte van de club trainen en zeker in groepsverband is bij andere sporten vaak heel gewoon en vanzelfsprekend. Maar niet in de golfwereld. Daar brengt ClubBreed Golf nu verandering in.

Daarnaast worden er een of twee keer per jaar themabijeenkomsten georganiseerd met een golfgerelateerd onderwerp, bedoeld voor alle leden. Zo hadden wij bijv. de sportpsycholoog Rico Schuijers op bezoek, die de 125 aanwezigen liet nadenken en lachen over de mentale aspecten van golf en in oktober 2020 heeft ons erelid Robert Jan Derksen een inspirerende lezing gegeven over zijn golfcarrière.

Ook biedt CBG inloopgolf. Inloopgolf wordt 2x per maand georganiseerd. Degenen die zich aanmelden via de wedstrijdkalender, worden ingedeeld in flights van 3 of 4 personen en gaan op de aangegeven tijd van start voor 9 holes. Het is geen wedstrijd. Inloopgolf is voor iedereen: jong, oud, goed of minder goed. Gezelligheid staat voorop!

Wilt u weten wat het programma van ClubBreed Golf u te bieden heeft, kijk dan gauw op de website (nadat u ingelogd bent) onder commissies bij ClubBreed Golf, of mail uw vraag ClubBreedgolf@GolfclubhetrijkvanNijmegen.nl.
Daar vindt u het programma voor de komende trainingsronde en andere relevante informatie.

Harry Langhout,

Voorzitter ClubBreed Golf