Van de voorzitter

Geplaatst: 08-04-2023

Wat doet zo’n bestuur nu eigenlijk? Ik zie ze wel lopen in die blauwe truien, druk, druk, druk, maar waar houden zij zich dan allemaal mee bezig?
Wij laten de verschillende bestuursleden de komende periode aan het woord.

Te beginnen met de voorzitter Luc Rohof.

Als je je handicap wilt verlagen kun je beter geen voorzitter worden. Je bent veel op de club, maar meestal niet om te spelen. Je bijdrage leveren om de club goed te laten draaien, met een fijn bestuursteam dát is waar je het voor doet.

De ruggengraat van de club is dat leden fijn met elkaar kunnen spelen op een mooie golfbaan. Daar moet je als bestuur samen met Het Rijk voor zorgen.

Je houdt daarnaast de continuïteit van de club in de gaten. Anders dan veel andere clubs, staan wij ook na corona nog flink in de belangstelling van golfers uit de wijde omgeving. Da’s natuurlijk ook niet zo verwonderlijk met 45 imponerend mooie holes, waar je bijna altijd op kunt spelen.

Die baan is dit jaar behoorlijk onder handen genomen. Forse investeringen door Het Rijk om de spelvreugde te verhogen. De grootste uitdaging is nu om de leden zo ver te krijgen dat ze elke hole minstens zo mooi achterlaten als ze hem aantroffen. Op dat respect voor en gedrag in de baan moeten wij elkaar gewoon durven aanspreken. Daar voeren we de komende periode met alle commissies actie voor.

Je wilt als ’s lands grootste golfclub ook een breed golfpakket aanbieden.

Ik geniet van het enthousiasme en de uitstraling van onze topgolfselectie, maar ook van de inzet van de vele vrijwilligers die zich – na een enkele oproep –  spontaan melden om golf voor fysiek beperkten mogelijk te maken. Dan ben je als club goed bezig.

Commissieleden zijn de motor van de club. Zo’n 125 vrijwilligers. De lol en het enthousiasme van de verschillende commissies werkt aanstekelijk. Als die motor maar goed draait, dan hoef je als bestuur alleen maar af en toe gas te geven om je doel te bereiken. En natuurlijk moet je die motor af en toe smeren, er hier en daar eens wat aan sleutelen, maar meestal loopt die als een zonnetje.

Hoe je het doet als club en als exploitant (Het Rijk) wordt om het jaar gepeild via de Players 1th enquête van de NGF. De algemene tevredenheidsscore is verdubbeld na corona. De verbeterpunten hebben wij samen met Het Rijk opgepakt. Binnenkort bespreken we ze met de leden. Wij zullen de lage handicappers nog eens apart benaderen, want die hebben op verschillende punten een afwijkend oordeel. Wij willen graag van hen horen wat ze hierin van ons willen.

Ik ga nu maar meteen weer even een lesje nemen en wat vaker de baan in, want die handicap moet echt weer naar beneden.

Luc Rohof

April 2023