Terugblik Mixeddagwedstrijden

Geplaatst: 14-12-2023

In het voorjaar van dit jaar zijn – na een wervelende ledencampagne – de Mixeddagwedstrijden eens in de twee weken (in de even weken!) van start gegaan. Al snel waren er ruim honderd leden bereid 12 euro te betalen om van de Mixeddag lid te worden.

Nu het eerste jaar er bijna op zit spreken we met Don Olthof en Harry Dirks, voorzitter respectievelijk penningmeester van de Mixeddagcommissie.

Hoe kijken zij terug op dit eerste jaar?

Harry:  “In onze club bestonden geen structurele mixed wedstrijden terwijl dat landelijk wel een trend aan het worden is.
Wij wilden dat graag opzetten en daarnaast ook golfen en gezelligheid dicht bij elkaar brengen. Er is een grote groep mensen die serieus golft maar voor wie toch ook het sociale contact belangrijk is. Of er nu veel of weinig inschrijvingen zijn, achteraf krijgen we vaak te horen hoe leuk de deelnemers het vonden. De kleine attenties in of rondom de wedstrijd zoals een zakje 'mixed' drop uitdelen, eens met een wat andere snack of drankje in de baan rondkomen, de tractatie van een vega bitterbal na een speciale wedstrijd en de warme chocoladermelk en glühwein na afloop van de laatste 2 wedstrijden van het jaar worden zeer gewaardeerd. Evenals het gezamenlijk aan een grote tafel napraten en zeker in de zomer de mogelijkheid om ook samen een hapje te eten.”

Don: “Inmiddels hebben we 144 leden, iets waar we als commissie best trots op zijn. Opvallend is overigens dat er over het algemeen meer vrouwen meedoen, terwijl bij de club een derde vrouw is, is bij de Mixeddag bijna tweederde vrouw. Onze formule is om het echt Mixed te houden dus ik zou zeggen: actieve golfheren, sluit je aan!”

Afgelopen jaar kon je lid van de Mixeddag worden door je aan te melden bij Harry en 12 euro over te maken. Waar is dat geld aan besteed en hoe gaat het verder met het lidmaatschap in 2024?

Harry: “Doordat we met leden werken zijn we af van de bekende 3 euro betalingen per wedstrijd. Dat was een enorm gedoe met al dat kleingeld en later met Ideal-betalingen.
Van de 12 euro opbrengsten en een kleine bijdrage van het bestuur hebben we alle extra’s die ik eerder noemde kunnen betalen. We proberen steeds wat anders te doen, uiteraard vanuit ons thema 'Mixed'.
In januari krijgen alle huidige leden van mij een mail met het verzoek om het lidmaatschap te continueren door 12 euro over te maken.”

Don: “Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we in 2024 het hele jaar door op donderdagen in de even weken (behalve drie donderdagen in april wanneer de baan bezet is door de NGF-competitie) een Mixeddag organiseren met 18 en 9 holes.
Ik reken erop dat alle huidige leden lid willen blijven. Ook al kun je niet altijd meedoen, gerekend vanuit het oude 3 euro per wedstrijd, heb je je lidmaatschap er al na 4 keer meedoen uit! Dat moet toch lukken!

En voor clubleden die nog geen lid zijn van de Mixeddag zou ik willen zeggen, bedenk dat het motto van de Mixeddag is: Daar waar gezelligheid en golf samenkomen!”
Op 11 januari is onze eerstvolgende wedstrijd. De inschrijving is al open.

We willen graag van deze gelegenheid gebruik maken om iedereen fijne feestdagen te wensen!