Ryder Cup 2024 is gestart

Geplaatst: 01-04-2024

De jaarlijkse Ryder Cup op onze golfclub is de sportieve strijd tussen de leden uit Nijmegen, Groesbeek, Rest van Nederland en Rest van Duitsland. Inmiddels is het een blijver op de evenementenkalender van de wedstrijdcommissie.

Hoe gaat dat ook alweer in zijn werk?

Het hele jaar door kun je via deelname aan de wedstrijden, georganiseerd door de wedstrijdcommissie, Ryder Cup punten verdienen voor een plaats in je Ryder Cup team. Eindig je in de top 5 van een wedstrijd? Jouw teller loopt!

Jouw punten worden automatisch geregistreerd door de Wedstrijdcommissie. De acht spelers met de meeste punten per regio kwalificeren zich rechtstreeks voor hun team. Bij verhindering schuift dit door. De door de wedstrijdcommissie aangewezen captains completeren de teams tot 12 spelers via wildcards. De actuele tussenstand (eerst even inloggen) vind je hier.

Hoe meer Ryder Cup punten, hoe groter de kans op die felbegeerde plaats in jouw team en dat je op 28 september 2024 het Ryder Cup toernooi speelt op de eigen home course. Kortom: een hele goede reden om aan de wedstrijden mee te doen!

Kijk nog eens terug naar de Ryder Cup 2023, die op 30 september 2023 werd gespeeld. Het was een fantastische happening met het team Nijmegen als winnaar! Klik hier voor Rydercup 2023 (eerst even inloggen).

Winnaar 2023: Team Nijmegen