Rabbits

Geplaatst: 31-10-2023

Wie begint met golfen kan wel wat aandacht en steun gebruiken. De rabbitcommissie legt graag nog eens uit op welke manieren de rabbits de spelvreugde vergroten. Log in en lees voor uitgebreide toelichting ook de rabbitcommissie pagina.

De Rabbitcommissie is er om nieuwe golfers in de soms lastige beginfase op een leuke en ontspannen manier bij te staan. Dat doen we natuurlijk in de baan maar ook in onze heel gezellige nazit.
Elke dinsdagmiddag spelen we 9 holes vanaf de oranje afslag. Het mooie is dat u dan zonder opgejaagd te worden in een goede sfeer het spel onder de knie krijgt. Bovendien besteden we aandacht aan regels, scores en spelvormen.
U speelt steeds qualifying (dat wil zeggen dat u een kaart loopt die meetelt voor bepaling van uw handicap), en de spelvorm is strokeplay max.
Met de nieuwe telling is het wat moeilijker om je handicap te verbeteren, hier houden wij in de winter rekening mee.

Om mee te kunnen doen moet u wel een handicap van 54 hebben. Als u die nog niet heeft, kunt u zich aanmelden voor een introductieronde met een lid van de Rabbitcommissie. U speelt dan samen 9 holes. Met goed resultaat krijgt u samen met het bewijs van baanpermissie en bewijs van regelexamen uw nieuwe handicap 54 en kunt u met de dinsdagmiddagronden meedoen.

Heeft u al een handicap 54 of lager en wilt u eens kennismaken met ons dan kunt u altijd een keer vrijblijvend meespelen op dinsdag!

De Rabbits bestaan uit twee groepen:

• Rabbits, handicap van 54 tot 36
  • Vrienden van de Rabbits, handicap van 36- tot 30.

Naast de reguliere wedstrijden organiseren wij ook de Maandbeker 4, een maandelijkse wedstrijd. Rabbits spelen ook mee met de Heren en Dames in de HDR- en DHR -wedstrijden. Deze worden twee keer per jaar georganiseerd. En rabbits doen ook mee met de Oranjebokaal rond Koningsdag.
Natuurlijk houden we onder elkaar ook een openings- en slotwedstrijd met een etentje ter afsluiting.
Bijzonder leerzaam is de jaarlijkse wedstrijd met de Regel & Handicapcommissie met opdrachten in de baan en in de nazit.

Het doel van de Rabbits is om het spel onder de knie te krijgen. Hierbij staan gezelligheid en een ontspannen sfeer voorop.

Wilt u zich graag aanmelden voor de Rabbits? Of wilt u een keer kennismaken en op proef meelopen? Of wilt u graag met een van ons een ronde lopen om uw handicap van 54 te halen?

Aanmelden kan via de mail: rabbitcommissie@golfclubhetrijkvannijmegen.nl

De Rabbitcommissie