Nieuwsbrief Mixeddag december 2023

Geplaatst: 27-12-2023

Donderdag 14 december hebben we onze laatste wedstrijd van het jaar gespeeld. Tijd voor een terugblik op ons eerste seizoen als Mixeddag.

Op 25 mei begonnen we met een groots opgezette feestelijke openingswedstrijd die druk bezocht werd.

Vanaf die datum was er iedere even donderdag van de maand de mogelijkheid om mixed te spelen. Voor ieder wat wils: 18 of 9 holes, Q of NQ.
De wedstrijden werden goed bezocht. Na afloop werd er gezellig geborreld en omdat het dan eind van de middag  is door menigeen ook maar meteen een hapje gegeten.

Ook werd er gestreden om de Mixeddagbokaal. Deze werd gewonnen door Jolanda de Jong (18 holes) en Marianne Smits (9 holes) en uitgereikt tijdens de Slotwedstrijd op 12 oktober.

We hebben gespeeld onder alle weersomstandigheden. De diehards onder ons liepen tijdens hevige wind waarvoor code geel werd afgegeven. En ook tijdens hele warme dagen, met temperaturen boven de 30 graden, waarbij een ijsje in de baan slechts lichte verkoeling bood.
De regenval op onze slotdag spande echter de kroon. De wedstrijd moest zelfs worden afgelast. Iedereen kwam door en door nat binnen. In de kleedkamer werden droge sokken en slips uitgewisseld. Dit geheel schepte onderling wel een band en maakte de nazit, prijsuitreiking en het diner erg gezellig.

Golfjes

In de rubriek Golfjes volgen we de weetjes van de Mixeddag.

• In de laatste Golfpost is een mooi interview met onze voorzitter Don en penningmeester Harry te lezen.
    klik hier voor de link.

• Helaas zit de termijn van Maria en Arthur erop en gaan zij de commissie verlaten. We zullen ze erg missen en gaan als commissie nog op een gepaste wijze afscheid nemen.

• Gelukkig hebben we Dirk Smits bereid gevonden om in de commissie plaats te nemen.

Samen houden we het leuk

Met deze rubriek lichten we steeds een of twee etiquette eruit om de doorstroom te bevorderen en de baan mooi te houden.

• Houd het tempo in de wedstrijd door stevig door te lopen en aansluiting te houden met de groep voor je. Lukt dit niet laat dan de flight achter je door.

• Repareer pitchmarks en hark de bunker aan.

Tot slot wensen we ieder een goed en gezond golfjaar 2024 toe.

Onze eerste wedstrijd in 2024 is op 11 januari. En verder iedere 14 dagen in de even weken. Klik hier  voor onze site en het wedstrijdschema 2024 (wel eerst even inloggen).

MIXEDDAG: DAAR WAAR GOLF EN GEZELLIGHEID SAMENKOMEN