NIEUWSBRIEF 2 MIXEDDAG JULI 2023

Geplaatst: 14-07-2023

We zijn begonnen met onze Mixeddagwedstrijden. Met deze nieuwsbrief informeren we jullie over de voortgang en onze ervaringen.

Op 25 mei was onze openingswedstrijd met meer dan 100 deelnemers en een erg gezellige sfeer.  Voor de deelnemers was er een presentje bij de start, een lekkernij in de baan en na afloop een vega-snack bij de borrel met een heus 'mixeddaglogo-prikkertje'. Tijdens de prijsuitreiking kreeg Leny de Bruijn een speciale prijs omdat zij zich als  100ste lid aanmeldde.

Inmiddels zijn er iedere even week al 4 donderdagen wedstrijden gespeeld die goed bezocht werden. De verhouding mannen en vrouwen was echter soms wat scheef. Dus mannen: doe mee met onze wedstrijden!

De nazit aan de Mixeddag-tafel is steeds erg gezellig. Evenals het gezamenlijk 'een hapje eten' na afloop.

De volgende wedstrijden staan dit zomerseizoen nog op het programma:

De NQ wedstrijden zijn niet qualifying en hebben dus geen effect op je persoonlijke handicap. Maar als je de score invoert doe je mee aan een NQ-wedstrijd(je) waarbij je een markertje kunt winnen.

We hebben een eigen vlag die door de marshal gehesen wordt tijdens onze wedstrijden.

De ervaring leert dat er wel wat aandachtspunten zijn voor de wedstrijden:

Vergeet niet je kaart op te halen aan de wedstrijdtafel!

Zorg er voor dat je 10 minuten voor je starttijd bij de start staat! Want het is voor iedereen prettig om lekker door te kunnen lopen tijdens de wedstrijd en zo weinig mogelijk te hoeven wachten.

En vooral: zorg dat je aansluiting hebt zodat je rest van de wedstrijd niet ophoudt. Speel READY GOLF

En iets dat overal terugkomt: heb tijdens het spel aandacht voor de baan: bunkers harken, plaggen terugleggen, pitchmark herstellen.

Golfjes

In de rubriek Golfjes volgen we de weetjes van de Mixeddag.

Ons commissielid en penningmeester Harry is inmiddels gelukkig weer herstellende van zijn heupbreuk die hij opdeed tijdens een andere sportiviteit Hij kon lang niet golfen, maar wel keurig de administratie bijhouden van de Mixeddagcommisie en nieuwe leden inschrijven en verwelkomen. By the way: dat zijn er inmiddels 145! Nieuwe leden blijven welkom.

Er kan nog steeds meegedacht worden over een naam voor onze Mixeddagbokaal. Met een leuke prijs voor de meest originele inzending.

Godelieve de Wit wist een bal onspeelbaar te verklaren door hem in de boom te slaan.

Zijn er nog op- of aanmerkingen over het reilen en zeilen van de Mixeddag: laat het ons weten!

MIXEDDAG: DAAR WAAR GOLF EN GEZELLIGHEID SAMENKOMEN