Nieuwe marshals stellen zich voor

Geplaatst: 25-06-2023

Hier zie je alle marshals van Het Rijk van Nijmegen. De meeste marshals zullen jullie wel kennen maar Joost, Geert en Thea zijn de nieuwste aanwinsten van dit team. Zij stellen zich voor en hopen jullie binnenkort op onze baan te zien.

Joost Smeets

Ik ben 67 jaar en ik woon in Nijmegen (Oost) samen met mijn vrouw Janine en Teun, de Wheaten Terrier. Onze 2 dochters van 32 en 25 zijn alweer even het huis uit.

Na mijn studie Electrotechniek aan de HTS ben ik enkele jaren actief geweest in het onderwijs. Na mijn backpackreis van ½ jaar door Zuid-Amerika besloot ik weer te gaan studeren, deze keer Informatica aan de Radboud universiteit. Ik heb daarna 34 jaar gewerkt bij Philips/NXP Semiconductors waarvan de laatste 15 jaar als IT director/programma manager waar ik me voornamelijk beziggehouden heb met de integratie en ontkoppeling van IT-systemen en infrastructuur bij de aankoop en verkoop van semiconductor bedrijfsonderdelen.

Het marshal team waarvan ik sinds 1 februari van dit jaar deel uitmaak bestaat uit personen met diverse karakters, eigenschappen en achtergronden wat het tot een leuk en levendig geheel maakt. Iedere marshal heeft mij met verschillende aspecten van het werk laten kennismaken waardoor ik de draad snel kon oppakken. Wat mij opvalt is dat alle marshals klantgerichtheid zeer hoog in het vaandel hebben staan en dat zij altijd proberen het de golfspeler optimaal naar de zin te maken. En natuurlijk hoort daar ook wel eens een streng woordje bij maar dat zijn toch echt uitzonderingen.

Zo’n 15 jaar geleden volgde ik mijn eerste golflessen bij Danny op het RvN en toen al had ik het idee dat een marshal functie wel goed bij me zou passen. Veel contact met golfspelers en collega’s, oplossen van alle mogelijke problemen in en rond de golfbaan en tevreden gezichten van de spelers na afloop van hun ronde, dat zijn toch wel enkele belangrijke aspecten van het marshal werk waar ik enthousiast van kan worden.
En de prachtige omgeving van het RvN is natuurlijk de kers op de taart!

Ik wens allen veel golfspelplezier toe en hoop jullie gauw weer op de baan te ontmoeten.

Joost Smeets

Geert Engberts

Vanaf half maart jl. ben ik werkzaam als marshal op Golfbaan Het Rijk van Nijmegen.
Ik ben 66 jaar jong, gepensioneerd projectleider bij de politie en getrouwd met Marjo.
Samen hebben wij 2 volwassen dochters, die in Amsterdam en Nijmegen wonen.

Eind vorig jaar besloten wij van Groningen te verhuizen naar het mooie vestingstadje Grave, dichter bij de kinderen. De mooie omgeving van Grave èn de golfbaan hebben ervoor gezorgd dat wij het enorm naar onze zin hebben.
Voor ons was deze verhuizing wel een behoorlijke stap omdat wij weinig mensen kennen in deze omgeving. Dit betekent dus nieuwe netwerken opbouwen, waar spelen en werken op golfbaan Het Rijk van Nijmegen ons zeker bij gaat helpen.

Mijn vrouw - werkzaam als interieurdesigner (www.meinterieurdesign.nl) - is kortgeleden lid geworden van Het Rijk van Nijmegen en zal in ieder geval regelmatig gaan deelnemen aan de damesdag op de dinsdag.

Zelf kwam ik bij toeval op het spoor van de vacature van marshal. Ik ben niet onbekend met de rol van marshal omdat ik dat ook ben geweest bij de golfvereniging 'De Compagnie​' in Veendam, hoewel het takenpakket bij 'Het Rijk' veel uitgebreider is. Het is een mooie invulling van mijn tijd als 'pensionado' en zorgt dat ik veel golfers ontmoet. In mijn vrije tijd wil ik met veel golfers een rondje lopen, want golfen is al ongeveer 25 jaar mijn favoriete sport.

Ik ben in de afgelopen drie maanden door iedereen hartelijk ontvangen en ik heb al met veel golfers kennis gemaakt. Veel gezichten begin ik te herkennen maar de koppeling aan de juiste naam zal - vergeef mij - nog wel even duren!  De hartelijke ontvangst, de fijne (werk)sfeer en 'onze' mooie golfbaan en omgeving hebben er in de afgelopen 3 maanden voor gezorgd dat ik altijd met veel plezier richting Groesbeek rijd.

Tot snel op de golfbaan!

Met vriendelijke groet, Geert Engberts

Thea ten Bosch

Ik ben 60 jaar en woon in Elst. In 1990 gehuwd met Wim en wij hebben 2 zonen met aanhang. In april 2021, ben ik oma geworden. Wat erg leuk en waardevol is.

Vanaf 1988 ben ik tennislerares en in dat jaar begon ik bij ETV de Helster. Daar geef ik momenteel als parttimer op 3 dagen tennisles. Daarnaast ben ik in 1988 Hockeytrainster en coach van Heren 1 Bemmel geweest, maar daar ben ik niet mee doorgegaan. Vanaf 2001 tot 2016 heb ik 15 jaar lesgegeven bij LLTV in Lent. Ook heb ik in de regio bij verschillende verenigingen tennisles gegeven en heb ik bij de KNLTB, in het districtsbestuur Gelderland gezeten.  Als Jeugd Ranglijstcoördinator heb ik o.a. DJK-district Jeugd Kampioenschappen Gelderland georganiseerd en ben ik voor toernooien Bondsgedelegeerde geweest.

In mei 2000 ben ik lid geworden van Golfbaan Landgoed Welderen. Ik heb daar in vele commissies gezeten en was actief competitiespeelster van het zondag 36 holes damesteam. Na 22 jaar heb ik in september mijn speelrecht opgezegd, maar ik ben nog wel Landgoed lid.

In februari dit jaar ben ik begonnen als marshal op Het Rijk van Nijmegen. Door mijn 23 jaar lange ervaring met golf is het voor mij een genot om op deze prachtige baan te mogen werken. Wat een mooie 45 holes baan! De baan wordt ook door de greenkeeping zeer goed onderhouden.
Het leuke aan het marshal zijn is, dat je samen afspraken maakt wie wat gaat doen en dan zelfstandig de baan in rijdt en leden en greenfee-spelers vriendelijk aanspreekt. Je maakt makkelijk een praatje of wijst de greenfee-speler de weg. Op dit moment komt er veel op mij af, maar gaandeweg zal ik me op vele terreinen dienstbaar kunnen maken.

Mijn team ervaar ik als zeer kundige, geroutineerde mensen met hart voor het spelletje golf en voor de baan en Het Rijk van Nijmegen. Ik leer veel van hen.

Ik heb er zin in en hoop u veel op de baan te mogen zien!

Met vriendelijke golfgroet,

Thea ten Bosch