Mededeling van het bestuur

Geplaatst: 08-09-2023

In het voorjaar van 1994 werd ik lid van golfbaan Het Rijk van Nijmegen. We woonden nog niet in onze huidige woonplaats Molenhoek. Zonder de golfclub of de mensen in het geheel te kennen, voelde ik mij al snel thuis.

Ik was toen 34 en volop aan het werk. Overdag golfen zat er voor mij niet in. Nu, bijna 29 jaar later, vind ik het nog steeds leuk om mee te doen met de woensdagavondwedstrijden. Natuurlijk neem ik ook graag deel aan de andere wedstrijden in onze golfclub, maar de WaWs krijgen altijd een speciaal golfvlaggetje in mijn agenda.

Toen onze kinderen Maarten en Suzanne op jonge leeftijd kennismaakten met de golfsport kwam de vereniging dichter op mijn pad. Maarten werd lid van de jeugdcommissie en voor dat ik het wist, was ik penningmeester van deze commissie. Na enkele jaren werd ik gevraagd als voorzitter van de jeugdcommissie.

Zes jaar geleden mocht ik opnieuw penningmeester zijn, maar dan van het bestuur van onze golfclub. Na mijn eerste termijn van drie jaar, kwam er een nieuwe penningmeester en werd ik secretaris.

De tijd vliegt en als ik op 24 maart 2024 statutair aftreed, dan kijk ik terug op een mooie golfclub met hele aardige en ook hele goede golfers.

Wat doet een secretaris binnen onze club als lid van het dagelijks verenigingsbestuur? Een van de taken is het organiseren van diverse bijeenkomsten. Gelukkig altijd met hulp van collega bestuurders, Het Rijk of commissieleden. Ik neem u mee naar de nieuwjaarsreceptie, het overleg tussen bestuur en commissies, de jaarlijkse bestuur-commissiewedstrijd, het notuleren van en deelnemen aan de bestuursvergaderingen en niet te vergeten waar we u als lid graag ontmoeten: de ALV. Natuurlijk is er van tijd tot tijd ook correspondentie met de NGF, KvK of andere partijen.

Ons beleidsplan 2020-2025 geeft de richting aan die we als bestuur samen met commissies willen vormgeven, om zo voor u als lid ons clubleven zo boeiend en plezierig mogelijk te maken. Het kan altijd beter, maar we zijn op weg. Vaak geniet ik van de prachtige golfbaan met het rijke clubleven dat we hebben.