Golfen voor Oekraïne

Geplaatst: 26-04-2022

Dagelijks zien we op de televisie de vreselijke beelden voorbijkomen over de oorlog in Oekraïne. Enkele weken geleden zaten wij na een rondje golf op ons mooie terras in de zon hierover te praten en we beseften maar weer eens hoeveel geluk we eigenlijk hebben.

Het gesprek ging verder over verschillende initiatieven die er worden ontplooid om een steentje bij te dragen en toen ook over wat wij zouden kunnen doen. En daarmee was het idee om een benefiet te organiseren om geld op te halen voor giro 555/Oekraïne snel geboren.

We zijn met het bestuur van onze golfclub en ook met Het Rijk gaan praten en het plan werd direct door beiden gesteund.

We beseffen dat veel leden waarschijnlijk al wel hebben gedoneerd op giro 555, maar er is nog veel meer geld nodig en de ellende in Oekraïne  is ook nog lang niet voorbij. Dus waarom niet nog eens storten op giro 555 en dan vervolgens een leuke middag hebben op de golfbaan?

Ons doel
Zoveel mogelijk leden mee laten doen aan een gezellige golfmiddag en daarmee het clubgevoel verhogen.
Al het inschrijfgeld gaat naar giro 555.

Programma en kosten
Op 21 mei ’s middags is er een shotgun op de Nijmeegse baan 1-18 en voor golfers die 9 holes willen spelen op Groesbeek Zuid. De spelvorm is fourball scramble.

Deelname kost €55 (meer mag ook) ongeacht of er 18 of 9 holes worden gelopen.
Golfers die als team van vier in willen schrijven betalen totaal €250

Het voorlopige programma is als volgt (tijden nog onder voorbehoud, maar het is zeker ‘s middags):
Vanaf 12.00 uur ontvangst in het clubhuis/terras

• uitreiking kaarten, muntjes voor koffie en drankje/bitterballen
  • iedere deelnemer krijgt een speciaal Oekraïne golfballetje cadeau
  • koffie met taart (gebakken door leden van de damesdag)

13.00 uur start wedstrijd 18 holes
14.00 uur start 9 holes
17.00 uur iedereen terug in het clubhuis voor borrel en bitterballen.

• verkoop van de overgebleven taarten.
  • verkoop van de speciaal voor de wedstrijd gemaakte Oekraïne golfballetjes.
  • en eventueel nog wat andere activiteiten die geld opbrengen (ideeën zijn nog welkom)

Daarna: een asperge-buffet op eigen rekening.
Deelname hieraan kan bij het aanmelden voor de wedstrijd worden aangevinkt.

De wedstrijd zal op 1 mei voor aanmelding worden opgesteld.
We hopen dat er heel veel mensen mee gaan doen.

Ellen Dieben
Lammy Elving