Bestuur: Ton Litjes

Geplaatst: 09-04-2024

“Trots op wat er goed gaat”

Met plezier stel ik mijzelf voor als een van de bestuursleden van onze golfclub. Mijn naam is Ton Litjes en ik ben vereerd om deze rol te mogen vervullen. Binnen het bestuur ben ik verantwoordelijk voor de portefeuilles Jeugd en Topgolf.

Als golfer en fervent voorstander van jeugdontwikkeling binnen de sport wil ik onze jeugdleden inspireren en ondersteunen. We zullen met opwindende programma's, trainingen en evenementen een omgeving creëren waarin jonge golfers hun vaardigheden kunnen ontwikkelen en hun liefde voor de sport kunnen vergroten. Met ons topgolfprogramma ondersteunen we talentvolle spelers op hun weg naar succes op regionaal, nationaal en zelfs internationaal niveau. Ik geloof in de kracht van ons topgolfprogramma, dat onze golfclub kan profileren als een broedplaats voor talent en excellentie.

Gezin
Samen met mijn vrouw Mia woon ik in het mooie Ewijk. We hebben twee zonen: Stijn en Guus. Terwijl Stijn zijn weg gevonden heeft in het bruisende Londen, woont Guus dichterbij, in het gezellige Nijmegen. Ons gezin wordt compleet gemaakt door onze twee kleinkinderen, Nora en James, die altijd voor de nodige vreugde en levendigheid zorgen.

Hobby’s
In mijn werkzame leven ben ik werkzaam in de gezondheidszorg, de laatste jaren voornamelijk nog als bedrijfskundige en ondernemer. Ik heb verschillende hobby’s: mijn werk, rallysport, motor rijden, wielrennen, hardlopen, klussen en af en toe iets kunstzinnigs. Daarnaast reizen, vakantie en… ja: golf!

Teamgeest
Behalve bestuurslid met de portefeuilles Jeugd en Topgolf ben ik ook voorzitter van deze commissies. Ons doel bij de jeugd is hen te boeien en te binden, zodat ze met plezier blijven golfen en lid blijven van onze golfclub. Voor de topgolfselectie streven we naar het opbouwen van teamgeest. Zo kan het topteam gezamenlijk strijden voor de nationale NGF-kampioenstitels, waar we als golfclub het Rijk van Nijmegen trots op kunnen zijn.

Balans
Een uitdaging blijft het effectief communiceren met al onze leden. Het is een voortdurende uitdaging waar we samen aan werken, zowel in het bestuur als in de verschillende commissies. Motto daarbij is: ‘respect voor de baan en elkaar’.
Het omgaan met meningsverschillen binnen een grote gemeenschap, zoals onze golfclub met 2000 leden, is en blijft een uitdaging. Als bestuurslid begrijp ik het belang van het vinden van een juiste balans en het nemen van moeilijke beslissingen voor de club als geheel. Hoewel we altijd streven naar consensus, is het soms nodig om de belangen van de club voorop te stellen, zelfs als dit ten koste gaat van individuele belangen.

Trots
De komende drie jaar zal ik mij inzetten om deze verantwoordelijkheid te dragen en te zorgen voor een eerlijke en rechtvaardige vertegenwoordiging van alle leden van onze golfclub. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met jullie allen, onze golfclub te laten floreren en trots te zijn op wat er goed gaat. Met dank aan mijn mede-commissieleden en bestuursleden voor het vertrouwen. Samen staan we sterk. Met onze diverse achtergronden en kennis streven we naar een bloeiende, enthousiaste club van golfliefhebbers.

Met vriendelijke groet,

Ton Litjes