Bestuur: Paul Budelman

Geplaatst: 16-12-2023

Mijn naam is Paul Budelman en binnen het bestuur ben ik verantwoordelijk voor de portefeuille financiën of anders gezegd, ik ben de penningmeester. Inmiddels maak ik drie jaar deel uit van het bestuur en hoop ik dat de leden bij de komende ALV (maart 2024) een verlenging van mijn zittingsperiode met nog eens drie jaar zullen steunen.
Sinds 2009 ben ik lid van Het Rijk en ik golf inmiddels zo’n 35 jaar. Met een handicap van rond de 16 ben ik een middelmatig golfer maar wel eentje die veel plezier aan het spel beleeft. De sociale component rondom golf is voor mij minstens zo belangrijk.

Er zijn veel aspecten die ik in een stuk als dit zou kunnen aanstippen maar ik zou graag de spotlight op de vrijwilligers van de Golfclub willen richten.
Het zal u niet verbazen dat het bestuur in deze tijd van het jaar druk bezig is met de voorbereidingen op het nieuwe jaar 2024. Voor mij als penningmeester draait dat voornamelijk om het opmaken van de jaarrekening over 2023 en het opstellen van een begroting voor 2024. Als voorbereiding op dat laatste heb ik in de afgelopen weken met afvaardigingen van vrijwel alle commissies gesproken.
Uit die gesprekken bleek maar weer eens dat ontzettend veel mensen zich als vrijwilliger met heel veel passie inzetten voor onze Golfclub.
Vrijwilligers spelen binnen een omvangrijke club als de onze een cruciale rol. Hun inzet vormt de ruggengraat van de gemeenschap. Of het nu gaat om het begeleiden van jeugd, communicatie met de leden, het organiseren en in stand houden van een topgolf omgeving, het organiseren van evenementen of wedstrijden, vrijwilligers dragen bij aan een gezonde en bloeiende sportomgeving. Hun toewijding versterkt de verbondenheid tussen leden, bevordert een positieve sfeer en maakt de sport toegankelijker voor een breed publiek. Zonder de belangeloze bijdragen van vrijwilligers zou het uitdagend zijn om de diverse activiteiten en programma’s van een grote club als de onze draaiende te houden. Kortom, vrijwilligers vormen het kloppend hart van Golfclub Het Rijk van Nijmegen en hen past een enorme blijk van dank voor hun vaak tomeloze inzet.
En oh ja, die begroting voor 2024? Dat komt allemaal wel goed!

Ik wens u allen fijne feestdagen en een gezond en sportief uitdagend 2024 toe.