Activiteiten voor senioren op Het Rijk van Nijmegen

De Seniorencommissie zet zich speciaal in voor alle leden vanaf 50 jaar. Deze worden volgens de normen van de European Golf Association gerekend tot de categorie senioren.

De NGF heeft  in 2013 aan onze vereniging het certificaat “Commited to Senioren” toegekend.

Per jaar worden er 7 Mixed Seniorenwedstrijden georganiseerd. Het woord zegt het al, met gemengde flights, waarvan de deelnemers geen (echt)paren mogen zijn. Al deze wedstrijden zijn qualifying stablefordwedstrijden. Zij mogen zich verheugen in een grote belangstelling en kennen een duidelijk  sociaal gehalte.

Ook worden in de Golfweek de Seniorenbokaal Strokeplay en Stableford georganiseerd, dit in samenwerking met de Golfweekcommissie, en in augustus de Senioren Strokeplaykampioenschappen in samenwerking met de Wedstrijdcommissie.

In principe wordt, ter bevordering van het speeltempo, ingedeeld op handicap, waarbij de lage handicappers als eersten starten

Dit jaar wordt op onze club extra aandacht besteed aan de etiquetteregels, waarbij per maand een onderwerp speciaal onder de aandacht wordt gebracht. Ook de Seniorencommissie werkt hier enthousiast aan mee.

Verder organiseert de commissie in voor-en najaar diverse kookcursussen en lezingen. Beide worden altijd goed bezocht.