Nieuwsbrief Damesdag augustus 2022

Geplaatst: 11-08-2022

Komkommertijd!

De zomer is al een eindje onderweg, tijd voor wat informatie over de DD-lustrum wedstrijden

Vroeg zomerwedstrijd 7 juni

De wedstrijd was vroeg in het seizoen én startte vroeg in de ochtend. Olga Commandeur, presentatrice van ‘Nederland in Beweging’ begeleidde op haar o zo kenmerkende positieve manier de warming-up, zie eerder bericht op de website.  Haar enthousiasme zorgde ervoor dat alle dames actief meededen en zo soepel een rondje golf konden lopen.

Na afloop was er voor ieder een drankje en een petit four gebakje mét het DD-logo, een echte lekkernij.

Hitteverlof

De weersverwachting voor dinsdag 19 juli lag boven de 35 graden, weercode geel en het advies van RIVM was: blijf binnen als het kan. De DD-wedstrijden zijn omgezet naar een inloopuurtje en 5 hittebestendige dames hebben daar gebruik van gemaakt. De Beatrijs Klein wedstrijd is een weekje verschoven.

Ruil met Damesdag Nunspeet en Sybrook

Ook dit voorjaar was er weer een uitwisseling met de Damesdag van de golfclubs Nunspeet en Sybrook.

Wij reisden af naar Nunspeet en de DD Nunspeet én Sybrook speelden op onze baan. De DD van de andere clubs zijn wat kleiner en daarom konden zij tegelijkertijd gebruik maken van onze baan.

Het was mooi weer, het eten na afloop lekker en de sfeer zat er goed in. Dit was de tweede uitwisseling en daarmee is een traditie geboren.

In de agenda

6 September staat de populaire Dames-Heren-Rabbits wedstrijd gepland, een gezelligheidswedstrijd met als doel elkaar (beter) te leren kennen.

Houd de flyer in de gaten en schrijf je op tijd in!

Sponsorwedstrijd Marikenhuis Nijmegen

27 September a.s. houden we onze jaarlijkse benefietwedstrijd. We kiezen dit jaar voor een plaatselijke organisatie. De opbrengsten gaan naar het Marikenhuis.   https://www.marikenhuis.nl

Het is een inloophuis voor iedereen die geraakt is door kanker. Er wordt op allerlei manieren ondersteuning geboden, uiteenlopend van gespreksgroepen, voedingsadvies, voorlichting ed. Sinds kort richten ze zich ook specifiek op jongeren.

Van deelnemers aan deze DD-wedstrijd vragen we een donatie van 10 euro, meer mag ook.

Eind augustus/begin september ontvangen jullie meer informatie.

Vragen staat vrij!!!

Zo eens in de zoveel tijd evalueren we binnen de commissie de DD-wedstrijden. We vragen ons af: doen we de goede dingen op de juiste tijd? En als je doet wat je altijd deed, dan krijg je ook wat je altijd kreeg. Daar is helemaal niets op tegen, maar wie weet leven er mooie ideeën onder onze leden en die horen wij natuurlijk graag. Denk bijvoorbeeld aan de wedstrijdvormen, wedstrijdtijden, spelvormen enz. Enz.

Mocht je opmerkingen, ideeën, vragen hierover hebben, mail naar damescommissie@golfclubhetrijkvannijmegen.nl  en/of spreek een van de DD-commissieleden aan.

Tenslotte

Is het je opgevallen hoe mooi de greens erbij liggen? De rode pitchfork wordt vast veel gebruikt!

Iedereen  nog een mooie zomer toegewenst met heel veel golfplezier.