Tjebbe Nabuurs wilde graag iets terugdoen voor de golfsport, waaraan hijzelf al vanaf zijn 16e heel veel plezier heeft beleefd. Daarom is hij sponsor geworden van het Topgolfprogramma van de golfclub. Voor zijn bedrijf hoeft hij er niet direct iets voor terug te hebben. Zo simpel is het.
Tjebbe komt uit een echte ondernemersfamilie uit Haps. Met zijn broer geeft hij sinds 1997 als derde generatie leiding aan Nabuurs supply chain solutions. Nabuurs is – zo zeggen ze op hun website - dé logistiek dienstverlener voor bedrijven in Food, Personal Care, Retail en Horeca. Hun 300 vrachtauto’s zie je veel in het land en ook op onze golfbaan als ze de keuken en het restaurant komen bevoorraden.
De opa van Tjebbe is in Haps in 1928 het bedrijf gestart. Zijn vader, Jacques ging verder in dezelfde schuur waarin neef Tonnie begon met autobedrijf Nabuurs.
De schuur werd al snel te klein en via verschillende verhuizingen is het hoofdkwartier in een mooi nieuw gebouw gevestigd in Haps nabij de A73. Ook langs verschillende snelwegen in het land kom je hun 21 vestigingen en grote distributiecentra tegen. Ondanks dat het bedrijf enorm gegroeid is (en een omzet kent van rond de 130 miljoen per jaar) blijft het in de kern een familiebedrijf met korte lijnen en waar men elkaar kent. De drie kernwaarden zijn: familie, eigenaarschap en winnen. Aansluitend op de kernwaarde ‘winnen’ zijn in het hoofdgebouw vergaderzalen genoemd met namen als Super Bowl en Rydercup. Tjebbe denkt niet dat veel medewerkers de Rydercup kennen.
Dat vindt Tjebbe ook niet zo belangrijk. Hij golft zelf graag, op zaterdag met de Early Birds en als de tijd het toelaat nog eens in het weekend. Een voordeel is dat hij naast de golfbaan woont. Tjebbe wil wel altijd winnen. Hij kan slecht tegen verlies zegt hij, maar in de loop van de jaren is dat wel verbeterd. En in golf heb je dat wel nodig. Met een handicap van 7,5 mag er ook weinig fout gaan.
Hij vindt het belangrijk dat er meer aandacht voor de jeugd is binnen club en baan. Jonge mensen zorgen voor dynamiek, levendigheid, flair en ambitie. Dat heeft een club nodig. En dat vindt hij ook het mooie aan het Topgolfprogramma van de club.
De huidige groep jonge mensen die hij in het Topgolfprogramma tegenkomt, is enthousiast en weet dat enthousiasme ook over te brengen op anderen. De afgelopen twee jaar hebben laten zien dat het niet makkelijk is om in de top van de golfsport in Nederland mee te draaien en ook in die top te blijven. Dat vraagt een lange-termijn-aanpak, support en breed draagvlak in de club. Daar draagt hij als sponsor graag aan bij.
Goed voorbeeld doet goed volgen !!
Gerard Molleman



